Uygulamalarımız appstore googleplay

GÜNEŞTE BEKLEYEN AMBALAJLI SULARLA İLGİLİ KRİTİK UYARI

Çankırı İl Sağlık Müdürlüğü’nün gerçekleştirdiği denetimlerde, bazı işletmelerde ambalajlı suların uygunsuz koşullarda muhafaza edildiği tespit edildi. Yetkililer, özellikle yaz sıcaklarında güneş altında bekletilen pet şişe suların ciddi sağlık riskleri oluşturabileceği konusunda vatandaşları uyardı.

Haber Giriş Tarihi: 19.05.2026 23:10
Haber Güncellenme Tarihi: 19.05.2026 23:10
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.olay18.com/
GÜNEŞTE BEKLEYEN AMBALAJLI SULARLA İLGİLİ KRİTİK UYARI

Çankırı İl Sağlık Müdürlüğü, yaz aylarında artan hava sıcaklıklarıyla birlikte ambalajlı içme sularının muhafaza koşullarına ilişkin önemli uyarılarda bulundu. İl genelinde gerçekleştirilen denetimlerde bazı işletmelerde uygunsuz saklama koşullarının tespit edildiği açıklanırken, vatandaş sağlığını tehdit edebilecek durumlara karşı dikkatli olunması çağrısı yapıldı.

Müdürlük tarafından yapılan açıklamada, özellikle pet şişelerde satışa sunulan içme sularının uzun süre güneş altında bırakılmasının, araç içerisinde bekletilmesinin veya yüksek sıcaklığa maruz kalmasının sağlık açısından ciddi riskler oluşturabileceği belirtildi. Uzmanlar, yüksek sıcaklığın plastik yapıda kimyasal çözünmelere yol açabileceğine dikkat çekerek, bu durumun insan sağlığını olumsuz etkileyebileceğini ifade etti.

Geçtiğimiz hafta gerçekleştirilen saha denetimlerinde il genelinde ambalajlı su satışı yapılan toplam 455 işletmenin kontrol edildiği bildirildi. Yapılan incelemelerde 45 işletmede ambalajlı suların doğrudan güneş ışığı altında bekletildiği, hijyenik olmayan alanlarda depolandığı veya uygun olmayan şartlarda satışa sunulduğu yönünde uygunsuzluk şüphesi tespit edildiği açıklandı.

Yetkililer, tespit edilen işletmeler hakkında gerekli işlemlerin uygulandığını belirtirken, denetimlerin yaz boyunca aralıksız sürdürüleceğini vurguladı. Özellikle sıcak havalarda yanlış muhafaza edilen suların; çocuklar, yaşlı bireyler, hamileler ve bağışıklık sistemi zayıf vatandaşlar için daha büyük risk oluşturduğu ifade edildi.

Vatandaşlara yönelik yapılan uyarılarda ise güneş altında bekletilen veya araç içerisinde uzun süre bırakılan pet şişe suların tüketilmemesi gerektiği belirtildi. Ayrıca şekli bozulan, plastik kokusu hissedilen veya aşırı sıcak ortamda muhafaza edildiği düşünülen şişelerin kesinlikle kullanılmaması gerektiği vurgulandı.

Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Yunus Emre Bulut, toplum sağlığının korunmasının en büyük öncelikleri olduğunu belirterek vatandaşların daha duyarlı davranması gerektiğini söyledi.

Bulut açıklamasında, “Özellikle yaz aylarında ambalajlı suların uygun koşullarda muhafaza edilmesi büyük önem taşıyor. Vatandaşlarımızın sağlık açısından risk oluşturan durumlara karşı dikkatli olmalarını ve şüpheli durumları ilgili kurumlara bildirmelerini rica ediyoruz. Denetimlerimiz aralıksız devam edecek” ifadelerini kullandı.

Öte yandan vatandaşların karşılaştıkları şüpheli durumları ALO 184 SABİM, CİMER ve kolluk kuvvetlerine bildirebileceği hatırlatıldı.

Yaz sıcaklarının etkisini artırdığı bugünlerde uzmanlar, vatandaşların yalnızca serinlemek için değil, sağlıklarını korumak adına da tükettikleri suyun muhafaza koşullarına dikkat etmeleri gerektiğini vurguluyor.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.