Türkiye, NATO Müttefik Reaksiyon Kuvveti Amfibi Görev Kuvveti Komutanlığı ve Çıkarma Kuvveti Komutanlığı görevini ilk kez devralarak önemli bir sorumluluk üstleniyor. Milli Savunma Bakanlığı'ndan yapılan açıklama ile Türkiye'nin NATO taahhütleri kapsamında, 1 Temmuz 2025 - 30 Haziran 2026 tarihleri arasında görevi yürüteceği belirtildi.
Açıklamada, Türkiye’nin bu görev kapsamında NATO’nun amfibi harekât yeteneklerine liderlik edeceği vurgulanarak şu bilgilere yer verildi:
“Amfibi Görev Kuvveti ve Çıkarma Kuvveti Komutanlığı karargahları ile Deniz Piyade Tabur Çıkarma Kuvvetimiz, 24 Mart – 4 Nisan 2025 tarihleri arasında TCG SANCAKTAR, TCG BAYRAKTAR, TCG ORUÇREİS, TCG GAZİANTEP ile Rota/İspanya’daki DYNAMIC MARINER/FLOTEX-25 Tatbikatı’na katılacaktır.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
NATO'NUN AMFİBİ GÜCÜ, TÜRKİYE KOMUTASINDA
En Çok Okunan Haberler