Çankırı Belediyesi Fatih Sultan Mehmet Çocuk Akademisi öğrencileri, Uluslararası Çankırı Tuz Festivali’ne çalışmaları ile destek verdi. Yaz atölyelerine katılan çocuklar, uygulamalı bilim atölyesi çalışmalarında Çankırı’nın beş bin yıllık mirası kaya tuzu ile elektrik üretti. Çankırı’da yaşayan çocuklar, yaptıkları tanıtım ile festivalin paydaşlarından birisi oldu.
Tuz Festivali’nin sembolik olarak ışığını çocuklar yaktı. FSM Çocuk Akademisi öğrencileri, beyaz önlüklerini giydi, hazırladıkları bardaklara uygun miktarlarda kaya tuzu ve su ekledi. Çinko ve bakır elektrotlardan yardım alan küçük eller, tuzu enerjiye dönüştürdü. Kullandıkları kaya tuzu ile ortamı aydınlatan çocuklar, çektikleri videoyu da sosyal medya hesaplarından paylaşarak Uluslararası Çankırı Tuz Festivali’nin mimarı Belediye Başkanı İsmail Hakkı Esen’i etiketledi. Çocuklar, daha sonra kaya tuzundan kolonya yaparak arkadaşlarına ikram etti.
https://youtu.be/sjA3DRs2mvI
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
TUZ FESTİVALİNİN IŞIĞINI ÇOCUKLAR YAKTI
En Çok Okunan Haberler